Najczęściej zadawane pytania

Jak uzyskać pomoc

Najczęściej zadawane pytania

Kto może założyć subkonto w Fundacji „Słoneczko” ?

Subkonto może założyć każda osoba z niepełnosprawnością lub jakąkolwiek chorobą przewlekłą, wliczając choroby uznawane za cywilizacyjne lub spowodowane przewlekłym stresem np. depresja, nerwica czy lęki. Do założenia subkonta nie potrzebujesz orzeczenia o niepełnosprawności, wystarczy zaświadczenie lekarskie. Nie musimy kierować się lokalizacją, aby założyć subkonto można bez problemu przeprowadzić to zdalnie.

Jakie dokumenty są potrzebne do założenia subkonta?

  • Wniosek o założenie subkonta wraz z opisem choroby. Powinna ona zawierać oryginalny podpis kandydata, rodzica lub prawnego opiekuna kandydata oraz dokładny adres zwrotny.
  • Orzeczenie o niepełnosprawności lub inne dokumenty medyczne potwierdzające stan zdrowia- kserokopia za zgodność z oryginałem.
  • Oświadczenie o sytuacji materialnej. 
  • W przypadku, gdy kandydat jest pełnoletni, a subkonto zakładają rodzice wymagany jest dokument potwierdzający ich prawo do reprezentowania dziecka.

Jakie możliwości daje prowadzenie subkonta?

Prowadzenie subkonta w Fundacji Słoneczko przynosi wiele korzyści osobom niepełnosprawnym oraz ich rodzinom. Oto niektóre z najważniejszych zalet:

  • Środki zgromadzone na subkoncie mogą być wykorzystane na pokrycie kosztów leczenia, rehabilitacji, zakup sprzętu medycznego, terapii, a także innych niezbędnych usług i produktów.
  • Fundacja pomaga w załatwianiu formalności związanych z organizacją zbiórek oraz przekazywaniem środków.
  • Fundacja umożliwia organizowanie zbiórek publicznych na rzecz konkretnej osoby. Zebrane środki trafiają na subkonto, z którego można finansować różne potrzeby związane z leczeniem i rehabilitacją.
  • Dzięki posiadaniu subkonta w Fundacji Słoneczko, można przekazywać 1,5 % podatku na rzecz konkretnej osoby, co stanowi znaczące wsparcie finansowe dla potrzebujących. 
  • Prowadzenie subkonta w Fundacji Słoneczko jest całkowicie wolne od kosztów, nie pobieramy żadnej prowizji na administrowanie subkontem. 
  • Fundacja zapewnia transparentność w zarządzaniu środkami. Rodziny i opiekunowie mają pewność, że zebrane pieniądze są wykorzystywane zgodnie z przeznaczeniem.
  • Posiadanie subkonta w renomowanej fundacji daje większe zaufanie darczyńców, co może zwiększyć ilość przekazywanych darowizn.
  • Fundacja organizuje różne wydarzenia charytatywne, takie jak koncerty, aukcje, biegi czy pikniki, które mają na celu zbieranie funduszy na rzecz podopiecznych oraz zwiększanie świadomości społecznej na temat problemów osób niepełnosprawnych.
  • Fundacja oferuje wsparcie psychologiczne dla podopiecznych oraz ich rodzin, organizując konsultacje z psychologami, grupy wsparcia oraz warsztaty terapeutyczne.

Czy za założenie i prowadzenie subkonta pobierana jest opłata/prowizja?

Prowadzenie oraz założenie subkonta w Fundacji jest całkowicie zwolnione z kosztów. Nie pobieramy żadnej prowizji od wpłat od darczyńców. 

Czy będąc w innej Fundacji/Stowarzyszeniu mogę założyć subkonto w Fundacji „Słoneczko”?

Tak, posiadanie subkonta w Fundacji Słoneczko jest możliwe nawet wtedy, gdy jest się już podopiecznym innej fundacji lub stowarzyszenia. Ważne jest jednak, aby upewnić się, że regulaminy obu organizacji na to pozwalają i że nie ma konfliktów interesów.

Rachunki

Co zrobić w przypadku zmiany nr rachunku bankowego?

Zmiana numeru rachunku bankowego podopiecznej_go odbywa się na podstawie przesłanego oświadczenia, które można znaleźć pod poniższym linkiem.


Zbiórki publiczne

Jak uzyskać pozwolenie na zbiórkę publiczną co należy zrobić po jej zakończeniu?

  • Aby uzyskać zezwolenie na przeprowadzenie zbiórki publicznej należy złożyć CZYTELNIE wypełniony wniosek. Droga pocztowa nie mniej niż 14 dni roboczych przed planowaną datą zbiórki. Do wniosku należy dołączyć oświadczenie o RODO oraz pisemną zgodę z miejsca, w którym zbiórka będzie miała się odbyć (na zgodzie powinien być podpis i pieczątka właściciela lub osoby upoważnionej). Fundacja odpowie na zgłoszenie przesyłając informację o wyrażeniu zgody na zbiórkę. 
  • Po zakończonej zbiórce należy opublikować wyniki zbiórki np. w prasie lub Internecie. Treść publicznego ogłoszenia powinna zawierać:
    • Nazwę i siedzibę przeprowadzającego zbiórkę publiczną (czyli Fundacja Słoneczko, Stawnica 33A, 77-400 Złotów),
    • Informację o decyzji MAC zezwalającej na organizację zbiórki – Decyzja Nr 2015/2733/OR
    • Datę i numer pozwolenia, np. „na podstawie zezwolenia nr …/215/2733/OR wydanego przez Fundację Słoneczko,
    • Datę zbiórki,
    • Cel zbiórki, np. pomoc i ochrona zdrowia Podopiecznego (imię i nazwisko),
    • Miejsce przeprowadzenia zbiórki,
    • Sumę zebranych ofiar pieniężnych, np. „w wyniku przeprowadzonej zbiórki publicznej zebrano środki pieniężne w kwocie ….zł (słownie:…) z uwzględnieniem formy zbiórki: puszki kwestarskie lub skarbona stacjonarna.
  • W terminie 14 dni od zakończenia zbiórki osoby odpowiedzialne za zbiórkę są zobowiązane dostarczyć do Fundacji:
    • sprawozdanie z wyniku akcji – Wzór sprawozdania z przeprowadzonej zbiórki publicznej;
    • dowód wpłaty zebranych środków na konto Fundacji (w tytule przelewu należy wskazać Numer Subkonta, Nazwisko i Imię Podopiecznego- zbiórka publiczna nr …215/2733/OR)

UWAGA!

Zebrane środki pieniężne należy wpłacić na poniżej podany numer konta bankowego:
Fundacja Słoneczko
Stawnica 33A, 77-400 Złotów
21 89 44 0003 0000 2088 2000 0070
Tytułem: Numer Subkonta, Nazwisko i Imię Podopiecznego – zbiórka publiczna nr …215/2733/OR
Wszystkie wnioski oraz informacje są dostępne pod linkiem: https://sloneczko.ontherocks.pl/jak-uzyskac-pomoc/zbiorka-publiczna/

Kontakt

W jakich godzinach można się kontaktować telefonicznie z Fundacją?

Kontakt telefoniczny z Fundacją jest możliwy w dniach poniedziałek- piątek w godzinach 10:00-14:00 pod numerem (+48) 67 263 40 90.

wspieraj do góry